יום רביעי, 14 באוגוסט 2024

אידיש נחת - נחמו נחמו עמי

עם סיומם של ימי בין המיצרים ולקראת שבת 'נחמו', יוסי גרין ומשה קרויס מגישים סינגל חדש בשם "נחמו נחמו עמי" אותו מבצעים חברי מקהלת הילדים 'אידיש נחת'.

יוסי גרין: "לפני שאתאר את ההשראה מאחורי היצירה, עליי להודות קודם כל לריבונו של עולם, שהכיר לי את האברך הצייר היקר הזה, אלישע כ"ץ מירושלים. חזונו הפנימי המדהים, הוליד את התמונה העוצמתית הזו של בית המקדש השלישי. את מה שהרגשתי ברגע שראיתי את ציורו, איני צריך לתאר במילים, כי אני יודע שכל מי שיראה אותו יחוש את מה שאני הרגשתי, במילים ספורות, "עומד על גג בית המקדש ומשמיע לישראל ואומר..."  נראה כעת הרבה יותר קרוב בדמיוני... ואני מקווה שגם עבור כל מי שרואה את התמונה. תודה, אלישע!

השיר "נחמו נחמו עמי", הוא בעזרת השם השיר הראשון שיצא מהפרויקט החדש שלנו, "אידיש נחת 5". המילים הקדושות המנחמות הללו, שנאמרו על ידי הקדוש ברוך הוא, באמצעות ישעיהו הנביא, היו איתי במשך שנים רבות.

בכל שנה בסיום צום תשעה באב ובתחילת 'שב דנחמתא', שבעת השבועות של נחמה, הייתי יושב שוב ליד הפסנתר ומנסה "להבין" את המילים היפות באופן מוזיקלי, אך פשוט לא הצלחתי לפצח את הלחן המדויק עבורן. לפני זמן מה, בסייעתא דשמיא גדולה, נראה היה שנפתח צוהר למילים עבורי, כאשר המנגינה החלה לזרום יחד עם המילים.

מה שעם ישראל עובר לאחרונה, זה קשה ובלתי ניתן להבנה ונראה כמצביע לעבר אחרית הימים. ברור לחלוטין שהמשנה האחרונה במסכת סוטה קמה לחיים וזמן ביאת המשיח קרוב. פשוט אין הסבר אחר! הפעם, הרגשתי תחושה של רוגע... תחושה של נחמה עמוקה... תחושה של... אולי, זה יכול להיות מה שחיפשתי.

התקשרתי לשותף המוזיקלי שלי ב'אידישע נחת', משה קרויס המוכשר, והשמעתי את זה בפניו וצפיתי בו כשהחל לחייך ולהנהן, ואמר: "כן, הילדים יישמעו מלאכיים במנגינה הזו!"

קבלו את "נחמו נחמו עמי", בביצוע 'אידיש נחת' והסולן משה לובל. מקווה שזה יביא לכם נחמה וימיס את לבכם כפי שהמיס את שלנו".

לחן: יוסי גרין.
ציור מקורי: אלישע כץ - ל-0548404090.
הפקה: משה קרויס.
ביצוע: אידיש נחת.
סולן ילד: משה לובל.
עיבוד: איצי ברי ואלי קליין.
מיקס: אלי קליין ואיצי ברי.

קישור לקובץ בגוגל דרייב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר בדיקה, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

נא לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. לא נאשר תגובות כאלו.