יום ראשון, 22 באוגוסט 2021

אלישע פרידמן - נחפשה

"נחפשה" הוא שיר שכולנו יכולים להתחבר אליו בתקופה זו של השנה. הוא מדבר על הכוונה שלנו להתחייב שוב לקשר שלנו עם ה', כשבו זמנית אנו מלאים בשמחה וביטחון בידיעה שאבינו שבשמים מתגעגע אלינו.

השיר הולחן לפני כמה שנים בתקופה זו על ידי אלישע פרידמן, המלחין של שירים נפלאים נוספים כמו 'שיבתי' שהושר בידי יעקב שוואקי, ו'אין מים אלא תורה' שהופק בידי מתיבתת ווטרברי בשנת 2005.

במהלך השנים, השיר הושר בתקופה זו של הימים הנוראים על ידי כאלו שהכירו אותו וכעת הוא יוצא לקהל הרחב.
"נחפשה היה במשך תקופה ארוכה אחד השירים הכי אהובים עליי", אומר אלישע. "אני נזכר שהלחנתי אותו קיץ אחד לפני חודש אלול, כבחור בקמפ מוריס. בעבורי הקטע 'נחפשה דרכנו' הוא קריאה ברורה לתשובה, הבכי של אדם המחכה בערגה לחיבוק מהמלך שנשכח זמן רב. בבטחון מלא שידיו פתוחות לרווחה, ממתין להם כל הזמן.

"שמעתי סיפור על אמא שהייתה מנופפת לבנה בדרכו לבית הספר מהמרפסת שלה. כל יום אחר הצהריים לפני שהאוטובוס היה מגיע לרחוב היא הייתה ממתינה באותה פינה של המרפסת. כאשר הילד הקטן נשאל מה אמו עושה כל היום הוא ענה "למה? היא עומדת ומחכה לי במרפסת", היכן שהיינו במהלך כל השנה, כאשר אלול מגיע, אבינו עדיין נמצא שם באותו מקום מעולם לא איבד את התקווה וממתין בסבלנות לשובנו".

האות ה' היא מייצגת את העולם שלנו. התחתית שלה פתוחה לגמרי וכל כך קל ליפול. אבל ליד החלק העליון יש פתח צר, תמיד פתוח כדי שנשוב הביתה אליו אנו רצויים בזרועות פתוחות שמרימות אותנו גבוה יותר מהיכן שהיינו קודם לכן" (מנחות כט: עי"ש).

לחן ועיבוד:אלישע פרידמן.
תופים: אבי אבידני.
גיטרות ובס: אליאור אדרי.
חליל: מיגואל ורגוס.
מיקס ומאסטרינג: איצי ברי.
עזרה טכנית: הלל קפניק.
יחסי ציבור: יוסי צוויג.

מקהלה:
אלישע פרידמן, הלל קפניק, יצחק לינדן, יחיאל מונק, שייע פרל, מויש זוננשיין, שאול אריה זוננשיין.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.