יום שלישי, 3 במרץ 2020

אליה אריאל - כוכבים בשמים


ותיקי סצינת הלילה של תל אביב זוכרים היטב את אליה אריאל – שארגן עשרות ומאות מסיבות דיסקו בשנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000. מאז, הסצינה השתנתה וגם אליה חזר בתשובה – אבל המוסיקה היא עדיין חלק חשוב בחייו.

לאחר שנתן במה לחלוצי ההיפ-הופ הישראלי ושיתף פעולה עם לא מעט אמנים בתחום, ולאחר מסע רוחני ארוך, חזר אליה הביתה – אל המוסיקה ואל הניגון היהודי, שבגרסה שלו, משתלב היטב עם השראות מגוונות מאמנים בינלאומיים מפורסמים.

"כוכבים בשמים" - מילות השיר החדש נכתבו בהשראת סיפור חייו המורכב של אליה, ודרכו בין עולם הלילה של תל אביב לבין הקדושה של צפת, ועד להקמת משפחה גדולה ושמחה והטרגדיה של חייו – פטירתו של בנו ינון בגיל 4.5 בלבד. ולמרות כל אלה, שומר אליה על שמחה, פשטות ואופטימיות, בשיר שמבטא נוסטלגיה מתוקה למוסיקה של פעם ולעידן התמימות.

"המוסיקה תמיד הייתה לצידי ותפסה מקום מכובד במאורעות פסקול חיי", מספר אליה. "הכי טבעי בשבילי להביע את דעתי בשירה, לצאת מעצמי ולהתחבר לעצמי מחדש תוך כדי יצירה והתבוננות מעמיקה. בשיר זה לקחתי את הקהל איתי ביחד אל היער מסלול התייחדות התבודדות יורדים אל הפרטים הקטנים אל עצמך אל השביל אל המעיין, שנובע ממך תתחבר לעצמך אל האור שבך אל מעין החכמה אל מקור מים חיים".

מילים ולחן: אליה אריאל.
עיבוד והפקה מוסיקלית: אדוש ניר ריחני.


תגובה 1:

  1. במחילה לא לכל חתיך יש קול יפה...
    חד משמעית , נקודה .

    השבמחק

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.