יום חמישי, 18 באוגוסט 2016

אהרלה וינטרויב - יצחק אלחנן שמאלה


 "יצחק אלחנן שמאלה" - סינגל חדש שיוצא ע"י ארגון 'אנחנו וצאצאנו' אותו מבצע ר' אהרלה ויינטרוב שכמובן גם חיבר את המילים לשיר המרגש, את השיר הלחין פנחס מרדכי וועבער לעיבוד של שמוליק ויינריך, על המיקס ישראל ברונכר.

ע"פ סיפורו הידוע של מרן הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א ראש ישיבת "עטרת ישראל".
בכל שנה ושנה, עם דמדומי בין הזמנים דחודש אב לקראת תחילתו של זמן אלול המקודש, ראש הישיבה שליט"א מספר את הסיפור הידוע "יצחק אלחנן שמאלה"
הסיפור הינו "משל" המיוחס לגאון הקדוש רשכבה"ג רבי יצחק אלחנן ספקטור זיע"א רבה של קובנא, שבהיותו צעיר התקשה בלימודו, וכמעט שהעבירוהו מהחיידר לעבוד אצל הסנדלר. כאן מגיע תיאור מה היה קורה אילו אכן היה נשבר באותם רגעים קשים... אך האמת שלא נפל באותם זמנים גורליים, אלא ישב ושקד בעולמה של תורה ביגיעה אדירה, עד שזכה להגיע למדרגתו העצומה להיות רבן של כל בני הגולה!
כשראש הישיבה שליט"א מסיים את סיפורו, מכה על הסטנדר וזועק בנהמת ליבו: בינינו מסתובבים בחורים יקרים, משה, דוד, יצחק, חיים ויענקל.
דען לכם רבותי: שלא "משה" כאן, כי עם הרב הגאון אביר הרועים ר' משה שליט"א... ולא יענקל כאן כי עם האדמו"ר המלוב"ן ר' יעקב שליט"א, נכון, נראים הם כעת כבחורים צעירים אך בתוכם נמצא מרן ר' יצחק והגאון האדיר ר' חיים וגאן הגאונים ר' דוד. כל אחד הוא פוטנציאל לגדול הדור!
 


מילים:


תגובה 1:

  1. חזק ביותר בבקשה אם אפשר להוריד עוד שירים שלו תודה רבה

    השבמחק

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.