יום שלישי, 15 במרץ 2022

בני פרידמן - עם ישראל היקר (קאבר)

בעקבות המלחמה באוקראינה, הזמר בני פרידמן מבצע סינגל חדש עבור הארגון "יד ישראל", שיר שמבקש מ- 'עם ישראל היקר' (Dear Am Yisroel) לסייע ליהודים שנמצאים באוקראינה.

ארגון 'יד ישראל' נוסד בשנת 1990 כדי לעסוק ולסייע בצרכים של אחינו היהודים בברית המועצות לשעבר.
מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, אנשי הארגון נמצאים בחזית העשייה עם מבצעי הצלה וחילוץ וסיוע לאלפי פליטים יהודים כשהם משתמשים בתשתית הארגון כדי לסייע ליהדות אוקראינה.

שירה: בני פרידמן.
לחן: העשי וולפיש.
הוקלט במקור באלבום JEP 1 כ"ניקולאי היקר" עם מילים שכתב חזקי קורנפלד.
מילים חדשות: חייל'ה נויהאוז ודובי ספייר.
הפקה מוזיקלית ועיבודים: דני גרוס.
מפיק בפועל: דובי ספייר/ האחים בלומשטיין.
קליפ: ריבקין מדיה.

תודה לשרולי בסר, אלישע גוטדינר, חיים הלר, יעקב יוספי, עליזה ספייר, ארי, דוד ואייבי מוסקוביץ, יעקב בראון ודני פלאם.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:

 

מילות השיר בתרגום לעברית (תרגום גוגל)

מה שלומך עם ישראל היקר?
אני כותב מהמלחמה באוקראינה.
אני יודע שמפרידים בינינו אלפי קילומטרים,
אבל זה לא כל כך רחוק להרגיש את הכאב של זה.
פצצות יורדות עלינו ללא הפסקה עם פחד מתמיד בליבנו.
והיום החלטנו לעשות את הצעד הנכון ולצאת לכיוון הגבול בחושך.
דמעות שפורצות את נשמתם של היהודים שנמצאים בגלות,
אבל בכל זאת אנחנו היהודים אמיצים, שאמונתם חזקה ממלחמה.

האהבה שלך מחזיקה אותנו ביחד.
לבבות שנאספו מעבר לאוקיינוס,
אני מרגיש שאתה ממש כאן איתנו,
תומך באחייך הקדושים.

בכל רכבת אוטובוס צפופה של משפחות שרצות כדי לשרוד.
אני בקושי מזהה את אוקראינה שלי,
אבל אני בטוח שהעתיד שלנו יישאר בחיים.
בזמני שלום באת להתפלל.
בעל שם טוב, מגיד, רבי נחמן.
לא אפסיק לצפות ליום שבו נראה כולנו יחד את ביאת המשיח בירושלים.
דמעות שפורצות את נשמתם של היהודים שנמצאים בגלות,
אבל בכל זאת אנחנו היהודים אמיצים, שאמונתם חזקה ממלחמה.

האהבה שלך מחזיקה אותנו ביחד.
לבבות שנאספו מצדדים שונים של האוקיינוס,
אני מרגיש שאתה ממש כאן איתנו,
תומך באחייך הקדושים.

אני יודע מה אתה חושב - מה אני יכול לעשות?
מתי החיים על הקצה?
למעשה, הכוח נמצא בך ובכל מה שאתה יכול לשנות בעולם הזה.
עוצמת הצבאות, קולות הטנקים - זה לא משהו שיש לו כוח,
כי אין דבר שמעורר את רחמי הקב"ה כמו אהבת ישראל טהורה!

דמעות שפורצות את נשמתם של היהודים שנמצאים בגלות,
אבל בכל זאת אנחנו היהודים אמיצים,
שאמונתם חזקה ממלחמה.

האהבה שלך מחזיקה אותנו ביחד.
לבבות שנאספו מצדדים שונים של האוקיינוס,
אני מרגיש שאתה ממש כאן איתנו,
תומך באחייך הקדושים.

באהבה אחיך היקר.

תגובה 1:

  1. שיר מושלם!!!!!!!!!!! וואואווווווו תוציאו עוד שמעתי אותו בשבוע לשל הפיגועים ופשוט לבכות מרגש בטירוףףףףףףףף את כותבת מושלם ןהלחן עצוב ומרגש כאחד ואין על בני םרידמן! איזה שירה ןןאווווווו תמשיכו זה ממש מחזק!

    השבמחק

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.