יום ראשון, 1 בינואר 2023

ג'ואי (יוסף) ניוקם & יוש פרידמן - מי שאמר

ג'ואי ניוקם מארח את יוש פרידמן במחווה מיוחדת לארגון 'הצלה': מי שאמר‎‎.

ארגון "תודה לך השם" בהפקה של מנדי פורטנוי ומוזיאון 'הצלה' (ניו יורק), מגישים שיר חדש בביצוע של הזמרים ג'ואי ניוקם ויוש פרידמן.

השיר הזה לא דומה לשום שיר שהפקנו עד היום. ההיסטוריה, המשמעות וההקדשה של שיר זה, הם מהדברים המשמעותיים ביותר שאי פעם היינו חלק מהם.

ברגע אחד, במוצאי שבת לפני כשנה, עולמנו השתנה. ליאל הצעירה, נלקחה מאתנו בתאונת דרכים מחרידה. האירוע החריד את אזור Five Towns, Great Neck ואת הקהילה היהודית הרחבה יותר והוביל להתכנסויות המוניות של תפילת רבים מלאת צער. בחזית התפילות וההשתפכות הרגשית עמדו חברי ארגון הצלה, שחשו עמוקות את האסון והרגישו שהם צריכים להתאסף יחד כדי להתחזק לאור הטרגדיה.

כולנו מודעים למה שארגון 'הצלה' עושים כל יום עבור כלל ישראל, מצילים נפשות ומציעים עזרה רפואית בכל שכונה. אבל לעתים קרובות, אנו מתעלמים מהמחיר הרגשי שזה גובה מהמתנדבים המסורים, שהם הראשונים שמגיעים ונחשפים לאירועים קשים רבים.

מספר ימים לאחר התאונה, צוות "תודה לך השם" הנחה ערב חיזוק אינטימי לחברי הצלה עם ר' יוסי זקוטינסקי וג'ואי ניוקם. בערב זה הניגון ירד ונוצר. הוא חדר מיד לכל הלבבות הנוכחים כשהלחן המרגש והלבבי השתלב בצורה מושלמת עם המילים, כדי להביע זעקה לשמים.

בטרגדיה זו ובכל הזמנים הכואבים אנו פונים אל ה' וזועקים:

"טאטע-די-די!
מכמה צרות עוד אנו יכולים להיפגע?
כמה עוד קשיים אנו יכולים לסבול?
זה כבר מספיק!"

רחם עלינו, וסיים את הצרות בהכרזה: יאמר לצרותינו די!

זהו שיר מהלב של "הצלה", שמוגש לכם בצורה גולמית ולא מלוטשת, כמעט ללא נגיעה, כדי לבטא את הרגשות העמוקות של הנשמה היהודית בעת שהיא עדה לעולם של כאב וסבל. זו לא רק תפילה של חברי 'הצלה', אלא התגלמות הזעקה של כלל ישראל במשך אלפי שנות גלות. לעתים קרובות אנו מרפים - החיים מרגישים כל כך טוב! אך כאשר אנו שומעים או חווים צרה אנו מבטאים את הקריאה הנצחית לה': איפה הגאולה?

הסרטון המצורף הוא שיתוף פעולה בין 'תודה לך השם' לבין מוזיאון "הצלה", המכבד ומוקיר את חברי הצלה בעבר ובהווה. בסרטון ובמוזיאון מוצגים פריטי הצלה רבים ושונים, ששימשו בהזדמנויות שונות בעבר כדי לעזור לכלל ישראל, לאורך שנות קיומו הארוכות של הארגון הגדול הזה. קחו רגע לעכל את ההשפעה העמוקה של הצלה, בזמן שאתם צופים בסרטון המשמעותי הזה.

בשיר ניתן לשמוע את שירתו המרגשת של יוש פרידמן, בנו של ד"ר ריצ'רד פרידמן ע"ה (הידוע בהצלה ביחידתו מספר ES72). ד"ר פרידמן היה המנהל הרפואי של הצלה במשך למעלה מ־30 שנה ופטירתו הטראגית בטרם עת התרחשה במוצאי שבת בשנת תשעט, בעת שהיה בדרכו הביתה מבית הכנסת.

ד"ר פרידמן ע"ה שימש כמנטור ומדריך לאלפי חובשים ופראמדיקים, ותמיד לקח פסק זמן מלוח הזמנים העמוס שלו, כדי לסייע לאלו המבקשים את עצתו והדרכתו. הוא פעל ללא לאות כדי להבטיח שהארגון תמיד יפעל בהתאם לשיטות העבודה המומלצות של רפואת החירום על ידי חינוך מגישי העזרה הראשונה בעבודה עם הציוד והטכניקות העדכניות ביותר.

ד"ר פרידמן הותיר אחריו את אשתו שריל ושמונת ילדיהם.

---
הכוח של שירה הוא עצום, יש שירים מסוימים שנועדו לרומם ולהביא לשמחה, לשירים אחרים יש את הכוח לשלוח אותנו בנתיב המחשבה, כדי לאפשר לנו להגיע עמוק לתוך נשמתנו, היכן שדרכים אחרות לא יכולות להגיע. תקוותנו שכל כלל ישראל יוכל למצוא נחמה בידיעה שגם בעצבות יש תמיד כתובת לתפילותינו. ה' מקשיב כשאנו זועקים אליו. יהי רצון שכל הכאב ירפא, כל עצב יימחק, ונזכה לראות את ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו.

לחן: האחים בלומשטיין ומנדי פורטנוי.
הפקה ועיבוד מוזיקלי: מנדי פורטנוי.
ביצוע: ג'ואי ניוקם ויוש פרידמן.
שירה הוקלטה באולפני Farbrengable על ידי מנדי פורטנוי.
תופים: אבי אבידני.
בס: דני שניידרמן.
גיטרות: נועם "חרגול" בורג.
פסנתר/קלידים: מנדי פורטנוי.
כלי מיתר בעיבוד ובביצוע יועד ניר.
קולות רקע: מנדי פורטנוי, ג'ואי ניוקם.
מקהלה: מקהלת נשמה.
מיקס ומאסטרינג: רונן הלל.
הפקת קליפ: מוטי ברקוביץ.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.