יום שני, 3 ביוני 2019

יונתן רזאל - דוד | שמח בני


לקראת אלבום חדש וחמישי במספר משחרר הזמר והיוצר יונתן רזאל שני שירים, הראשון "שמח בני" הנו הסינגל הרשמי, והשיר הנוסף "דוד" יוצא לרגל חג השבועות.

ועליהם מספר יונתן:
"שמח בני": יש טקסטים אלמותיים שכל מילה בהם פותחת לך פתח לעולם שלם. השיר הזה, שמח בני – שהוא פיוט מרכזי בעולם הפיוט של עדות המזרח, והוא מושר, עם המנגינה הנפלאה שלו – כמעט בכל שמחה. תמיד הייתי מתרגש לשיר אותו – והמלים האלה "השמחה תחייך העולם לפניך, או – "הבט ושא עיניך.. מי נתן כל אלה לך?" היו מכות על לבי ואומרות: שמח בני!
יום אחד פשוט לקחתי גיטרה וזמזמתי אותו לעצמי. לא מתכוון להתחרות בלחן המקורי המדהים... אבל בכל אופן.. יצא לחן משמח אני חושב. זה שיר שאתה שאבא או אמא שרים לילדיהם או כל אחד לעצמו. שמח בני, שמח בחלקך. הלוואי ונזכה!!!!

"דוד": הדמות של דוד מהפנטת אותי, ונראה לי שאיפה-שהוא, בתת מודע שלנו כעם, הוא דמות שאנחנו מתגעגעים אליה. רועה הנאבק עם האריה והדב כדי להציל גדי, נער שמנצח את גולית כמעט בשתי ידיו, מלך שבונה את ירושלים ומאחד את העם, משורר ומנגן שהנחיל לנו את ספר התפילות והתשבחות האולטימטיבי – תהילים. יש בדוד המלך שילוב ניגודים כל כך מיוחד: יודע לנגן, אך גם יודע להלחם ולהגן. נער אלמוני – אך עולה לגדולה. נרדף ונמלט על חייו –ותמיד חבר נאמן. יודע לנצח – אך גם להגיד "טעיתי". יודע הרבה ייסורים, אך תמיד מהלל ומודה ומשבח את בוראו.

שמח בני:



 דוד:


מילים לשיר שמח בני: הרב יצחק סונה.
מילים ולחן: יונתן רזאל.
הפקה מוזיקלית: ג׳וני גולדשטיין.
עיבוד: יונתן רזאל וג'וני גולדשטיין.
מפיק: אלון חלמיש.

שירה, פסנתר, גיטרה קלאסית וקלידים: יונתן רזאל.
קלידים, תכנותים, הקלטה ומיקס: ג׳וני גולדשטיין.
בס: שחם אוחנה.
גיטרות: עידן שניאור.
ויולה וכינור: גליה חיי.
מאסטרינג: ארן לביא.

ועוד כמה מילים מיונתן רזאל בנימה אישית:

להוציא שני שירים בבת אחת זה דבר שחלמתי לעשות כבר כמעט מתחלת דרכי מוסיקאלית.
לא יודע... משהו בדרך הזו שמשאיר לך המאזין לבחור מה אתה הכי אוהב (אם בכלל...),קסם לי.
כמו שני ימי ראש השנה (עם האפשרות להתחיל את השנה פעמיים)
או להבדיל: לבחור שתי מנות עיקריות במסעדה
אולי כי אני מזל תאומים.
או כמעט אחד מתאומים (עם אחי אהרן).
או כי יונתן בגימטריה זה "תיקו".

עוד חידוש מבחינתי, שני השירים הללו הם שירים שנכתבו על הגיטרה. נקודת פתיחה שונה עבורי. מקום יותר של "טרובדור", זמר רחוב או שירי עם.
קרה פה גם מפגש מיוחד עם עוד יונתן הלוא הוא המפיק ג'וני גולדשטיין שהגשים לי חלום ישן אף הוא, מעטפת אלקטרונית עדינה ומפגש עם עולם מוסיקאלי שונה ממני, עולם חדש קסום ויפה.

אז שני שירים כאחד....
השיר ה"ראשון" מבחינתי אפילו שהם יוצאים יחד כתאומים (גם בתאומים תמיד יש ראשון) הוא "דוד", געגועים לדמותו של דוד, עדין וגיבור, מנגן ולוחם ,מלך וחבר. רועה נאמן.
השיר השני, "שמח בני" הוא שיר בלוז פשוט. מנגינה אלתורית ופשוטה על המילים של פיוט – שיר שאב שר לילדיו, או לעצמו – על השמח בחלקו, וכמה מתנות קבלנו!!!

שני השירים הללו קשורים גם לחג שבועות ואני מקוה שיעזרו קצת בהכנות אליו (גם בזמן חיתוך הסלט או אפיית עוגת הגבינה) – אנו זוכרים ומציינים את תחילת שושלת דוד המלך, עם סיפורה של רות הגיורת המואביה, סבתא רבא שלו, ומקבלים את התורה –ומאז מעבירים אותה מאב לבנו, מאב לבנו. והעיקר: מתוך שמחה !!

חג שמיייח.

תגובה 1:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.