יום ראשון, 21 במרץ 2021

לוזי קלצקו & בן ציון קלצקו - Song of the Four Sons

ר' בנציון קלצקו מגיש סינגל חדש לכבוד חג הפסח - "Song of the Four Sons"

כל שנה בפסח אנו קוראים בליל הסדר על ארבעת הבנים, חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול.

בדורנו שהבלבול והאנרכיה שולטים, הסיפור וההבנה על אותם ארבעת הבנים מורכבים יותר. האם הבן החכם בעל ביטחון עצמי כפי שהוא נראה? האם הבן הרשע באמת רשע מתחילתו? האם הבן התם הוא באמת כל כך רדוד וחלול? ואיזה ילד בכלל אין לו שום שאלות לשאול?

בדורנו אנו עדים לתופעה העצובה בה ילדים עוזבים את היהדות ומסיימים ברחובות. פעמים רבות מידי זו תוצאה של חוסר ההבנה של הוריהם, שכל ילד  יש לו אתגר ייחודי לצד האתגרים של דורנו רודף הטכנולוגיה.

המלחין רבי בנציון קלצקו הלחין את השיר כדי להזכיר להורים שההתמודדות של ילדינו ייחודית וכל אחד מהם מתמודד עם האתגרים העצמיים שלו והם צריכים אהבה ויד דואגת ולב חם, כדי שיחושו אהבה שתביא לצמיחה בחייהם ובאידישקייט.

יהי רצון שבעזרת השם נזכה לראות את ילדינו  גדלים בצורה הטובה ביותר, כפי שאנו אומרים בברכה בשבת "ישימך אלוקים כאפרים וכמנשה". אמן.

את השיר החדש מבצע לוזי (אלעזר) קלצקו יחד עם אביו ר' בן ציון.

מילים ולחן: בן ציון קלצקו.
עיבוד: ישראל אמנט.
הפקה ועריכה של הקליפ: בן ציון קלצקו.
הפקה: Shabbat.com
תודה מיוחדת לשירה פרידמן וציפי קלצקו.
יצירות אמנות של בוריס דוברוב המדהים.

להורדה משרת גוגל דרייב לחץ כאן

לצפיה בקליפ:


מילות השיר (אנגלית + תרגום חופשי):

As we sit around the table
On this seder night
4 sons and a father
Faces glowing bright

Words of the Haggadah
Reliving history
Through story, song
We tell the world
Hashem has set us free

(The Chacham)

I strive to give you nachas
And love to make you proud
You say I am your wise son
But are mistakes allowed

Giving the impression
I’m confident and sure
But deep inside
I try to hide
I’m feeling insecure

Chorus:

Help us to become Yirei Shomayim
The seeds you have sown
You have seen them grown
To be like Menashe and Ephraim
With a love that is true
We have learned this from you

(The Rasha)

Am I such a disappointment?
To my brothers, I’m compared
You constantly correct me
I feel confused and scared
I’m not a wicked child

Just behaving like a teen
Please help me see
The good in Me
And raise my self-esteem

Chorus:

Help us to become Yirei Shomayim
The seeds you have sown
You have seen them grown
To be like Menashe and Ephraim
With a love that is true
We have learned this from you

(The Tam / Simple Son)

I’m too easily distracted
Unfocused and quite bored
Though my questions can seem simple
It hurts when they’re ignored
For underneath the surface
I have deep complexity
My creative inspiration
Comes from my

ADHD

Chorus:

Help us to become Yirei Shomayim
The seeds you have sown
You have seen them grown
To be like Menashe and Ephraim
With a love that is true
We have learned this from you

(The One Who Doesn’t Know to How to Ask)

I am silent at the table
This is my reality
Asking questions in public
Fills me with anxiety

I’d love to learn the Torah
I’ll absorb your every word
Is it OK
If I just stay
And quietly observe

Chorus:

Help us to become Yirei Shomayim
The seeds you have sown
You have seen them grown
To be like Menashe and Ephraim
With a love that is true
We have learned this from you

My children, you’ve become Yirei Shamayim
My sons, they have grown, and are on their own
You’ve become like Menashe and Ephraim
I love you, it's true
And I’m so proud of you!


תרגום:

כשאנו יושבים סביב השולחן
בליל הסדר
ארבעת הבנים והאבא
פנים מפיצות ברק

מילות ההגדה
מחיות היסטוריה
דרך הסיפור, השיר
אנו אומרים לעולם
השם הוציא אותנו לחורין

(החכם)
אני שואף לתת לך נחת
ואהבה, לעשות אותך גאה
אתה אומר שאני בנך החכם
אבל שגיאות מותרות

אני נותן את הרושם
שאני בטוח בעצמי
אבל בפנים עמוק
אני מנסה להסתיר
אני חש חוסר ביטחון

פזמון:
עזור לנו להפוך ליראי שמים
הזרעים שזרעת
אתה תראה אותם גדלים
להיות כמו אפרים ומנשה
עם אהבה זו אמת
שלמדנו את זה ממך

(הרשע)
אני כזו אכזבה?
לאחיי אנו מושווה
אתה בעקביות מתקן אותי
אני מרגיש מבולבל ומפוחד

אני לא ילד רשע
אני רק מתנהג כמו נער
בבקשה עזור לי לראות
את הטוב שבי
וגדל את הקבלה העצמית שלי

פזמון...

(התם)
אני בקלות מוסח
לא מרוכז ומשועמם
לכן השאלות שלי נראות פשוטות
זה כואב כאשר מתעלמים מהן

מתחת לפני השטח
יש לי עומק מורכב
היצירתיות וההשראה
מגיעים מADHD שלי

פזמון...

(שאינו יודע לשאול)
אני שותק ליד השולחן
זו המציאות שלי
לשאול שאלות בפומבי
ממלא אותי בחרדה

אני אוהב ללמוד תורה
לבלוע כל מילה
זה בסדר
אם רק אשאר
ובשקט אקיים

פזמון...

ילדיי הפכתם ליראי שמים
בניי גדלו והם ברשות עצמם
הפכתם לאפרים ומנשה
אני אוהב אתכם. זו האמת
ואני מאד גאה בכם..

תגובה 1:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.