יום שני, 1 בנובמבר 2021

אלישע קלצקו - מן המיצר

הזמר והיוצר אלישע קלצקו יוצא עם סינגל חדש אותו הוא גם כתב והלחין - "מן המיצר".

שיר מחזק שמדבר על האפשרות לעבור את המצבים הקשים שבחיים. כי כשאדם שקוע בצרה (במיצר), הוא לפעמים שוכח את המקום שבו הוא היה לפני כן, המקום הטוב והאמיתי שאליו הוא שייך, ואז בעצם מפסיק להתמודד עם הקושי, ברגע שנבין ונדע שאנחנו בגלות ובבעיה, נתחיל להתפלל ולחתור לצאת משם.

אלישע קלצקו:
מה המקום הצר ביותר בכל העולם? הגלות - להיות בגלות. להרגיש אבוד מבלי יעד ומבלי בית. אבל ככל שאני יודע שאני בגלות, אני יודע שאני יכול לעזוב. ברגע שאני שוכח את זה, זה הרגע בו "המיצר" מתחיל. כולנו עוברים עליות ומורדות, זמנים קשים וכואבים. אנו חייבים לזכור בזמני הכאב, שאושר הוא הדבר שאנו רוצים, אנו לא מוכנים להיות בעצבות ודיכאון.

לזכור "שאני יהודי" משמעותו לזכור שאני באמת איש שמח, אפילו אם אני מרגיש עכשיו עצוב, שאני בטוח בעצמי אפילו כשאני חש בחוסר ביטחון, גלות, כמו דיכאון וחרדה, גורמת לנו לשכוח את כל זאת.

עם זאת, מה קורה כשההשתקפויות שלנו מפסיקות להשתקף ביחד? כשאנו כבר לא זוכרים איך אנחנו נראים מלכתחילה, אז עלינו לזרוק את כל התפיסות השגויות שלנו, ולהסתכל על עצמנו בעיניים אלוקיות.

איך שאנו באמת, מעבר לכל הרגשות, ומעבר לזיכרון שלנו של עצמנו - "פנה אליי וחונני" פירושו הפנה אליי את פניך והענק לי טובה, אבל אנחנו יכולים להבין ש'הפנים שלי', פירושו היכולת שנתת לי לעשות דברים בעולם, וזה בא ממך חסד בלתי מוגבל שאתה מראה כלפיי.

הדרך היחידה לעזוב את הגלות היא על ידי לאתגר את מה שזה אומר להיות בגלות מלכתחילה. לאחר מכן אנחנו מתפללים לה', מהמקום הכי נמוך שאפשר להעלות על הדעת, אפילו מבלי להרגיש שאנחנו בגלות, וה' פונה אלינו, מראה לנו את פניו ואנחנו זוכרים שאנו כן יהודים בגלות, אך אנו חיים בחתירה בלתי פוסקת לגאולה.

לחן ושירה: הרב אלישע קלצקו.
כלי הקשה וגיטרה: הרב אלישע קלצקו.
הקלטה ומיקס, צילום ועריכת וידאו: שלמה מהלמן.

מילים:
Do you know how strong-
Oh how strong Golus is”
So so strong
It can make me forget that
I’m a Yid
Oh, that I’m a Yid

מן המיצר קראתי י-ה ענני במרחב י-ה
אלהים הסתכל על הלב שלי.
תן לי עיניים  לראות את עצמי
כל הטוב שאתה רואה בי
כמה אתה באמת אוהב אותי.
פנה אליי וחנני.

 

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.