יום חמישי, 9 בפברואר 2023

בן ציון קלצקין & פיני שכטר - כי השם

רבי בן ציון קלצקו ופיני שכטר בדואט מרגש - כי השם

"כי השם" - השיר החדש שהלחין היוצר רבי בן ציון קלצקו, אחד המלחינים הפורים במוזיקה היהודית, הוא מפגש מחודש בין שני אנשים יצירתיים ומלאי תשוקה ליצירה.

הרב קלצקו והזמר והיוצר פיני שכטר, שיתפו פעולה לראשונה באלבום "Shabbat.com", שם ביצע פיני שכטר מלחניו של הרב קלצקו, כמו "שיר החופה" "שים שלום" "קול זמן" ו"מה נשתנה". בהמשך שיתפו השניים פעולה בשירים נוספים: "ידיד נפש", "חי השם", "על אלה", "יונה מצאה" "אבי" ועוד שירים שהתקבלו בחמימות בקרב קהל השומעים היהודי. אנו מקווים, ש"כי השם" החדש, יצטרף לשירים אלו ויביא לאהבת תורה, יהדות ומוזיקה יהודית.

הרב קלצקו מסביר על בחירת המילים: "ה' האחד והיחיד, מלא בחכמה אלוקית מופלאה. התורה מלאה בסיפורים על המעשים הגדולים שעשה ה' למען עמו ולמען האנושות. בין ההישגים המופלאים שלו הוא עולם מלא בכל יצירה שניתן להעלות על הדעת. כל אחת מהן תורמת לאקולוגיה עולמית ומשפיעה על כדור הארץ בדרכים בלתי נתפסות. מהציפורים וחיות הים, ועד הצמחים והיונקים, כל אחד מהם נוצר בגאונות ובשלמות. כאשר אנו אומרים שהשם הוא בעל נפלאות, אנו מתכוונים לכך שהוא מבצע מעשי ניסים. נפלאותיו של ה' מכריזות על שליטתו המוחלטת באירועים, אנשים וכוחות. הם מגלים את נוכחותו על פני כדור הארץ דרך יופיו של העולם שהוא יצר באהבה".

"כי השם יתן חכמה מפיו דעת ותבונה
אז תבין צדק ומשפט ומישרים כל מעגל טוב"
(משלי פרק ו׳)

לחן: הרב בן ציון קלצקו.
ביצוע: הרב בן ציון קלצקו, פיני שכטר וילד הפלא לוזי קלצקו.
עיבודים מוזיקליים: ישראל אמנט.
קליפ מילים: איצי קלצקו.

קישור לקובץ בגוגל דרייב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.