יום שני, 22 בינואר 2024

תורה בוקס - מחרוזת רבי יצחק אבוחצירא

לקראת הילולת רבי יצחק אבוחצירא: תורה-בוקס משיקים מחרוזת פיוטים לכבוד הצדיק

ארגון תורה בוקס (Torah-Box) העוסק בקירוב והפצת תורה בצרפת מזה כמה שנים, משיק יחד עם הפייטנים מחרוזת פיוטים לכבודו של רבי יצחק אבוחצירא זיע"א שחלקם נכתבו על הצדיק וחלקם נכתבו על ידי הצדיק.

לביצוע של הפיוטים רתמו תורה בוקס את הפייטנים מיכאל פרץ, איציק שריקי, אבריאל בן-דור, והפייטן הצרפתי אליהו מרציאנו שהגיע במיוחד להקלטות מצרפת.

הפיוט הראשון של המחרוזת נכתב על ידי רבי יצחק אבוחצירא בעצמו הפיוט הזה מתאר את אהבתו של בורא עולם לעם ישראל באחרית הימים.

‏הפיוט השני ״כפני יונה״ נכתב גם הוא על ידי רבי יצחק, הפיוט הזה מהווה תפילה שבה מבקשים את הגנתו של בורא עולם ככנפי יונה על עם ישראל וגאולה קרובה לעם ישראל.

כלל הפיוטים הינם מורשת משפחת אביחצירא ונוהגים לשיר אותם בזמן ההילולה.

רבי יצחק אבוחצירא (הראשון) נולד בשנת תר"כ בריסאני שבחבל תפילאלת שבמרוקו, היה בנו של רבי יעקב אבוחצירא, המכונה "אביר יעקב", מייסד שושלת הרבנים היוקרתית של משפחת "אבוחצירא".

רבי יצחק היה מקובל גדול, נשמתו המרוממת הייתה ממקור נשמתו של האר"י ז"ל ונקרא על שמו. חייו הוקדשו לרווחתם של אחרים, אפילו על חשבון זמן הלימוד שלו. הוא היה מוכן לעזוב את ביתו וקהילתו לפרקי זמן ממושכים על מנת לגייס את הכספים הדרושים לתמיכה בישיבת אביו.

כמו כן הלחין פיוטים רבים, שירים מלאי רוחניות, אותם ביצע בקול מרהיב, ביניהם את הפיוט המפורסם "אעופה אשכונה" ואת הפיוט "יונתי תמתי".

בי"ד שבט תרע"ב נורה למוות בידי שודדים סמוך לעיר תולאל, מותו הטראגי בגיל 52 בלבד היה אבידה עצומה לקהילה, אך קברו במדבר (בתולאל) הוא מקום נסים רבים המעידים על קדושתו.

שירה: מיכאל פרץ, איציק שריקי, אליהו מרציאנו, אבריאל בן-דור.
הפקה: תורה בוקס.
ניהול פרויקט: הזמר רפאל מארס.
הפקה מוזיקלית: ציקי זנתי.
יחסי ציבור: בפרונט.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.