יום שבת, 16 במרץ 2019

שאולי וולדנר - ניגון תוספות יום טוב


רבינו גרשון שאול יום-טוב ליפמן הלוי הלר ולרשטיין, בעל "התוספות יום טוב" על המשניות, (ועוד הרבה חיבורים), בעקבות מאורעות ת"ח ות"ט, התענה וביקש רחמים לדעת על מה נענשו כלל ישראל בעונשים קשים ומרים כאלו, ונגזרה גזירת חרב ואבדן על רבבות אלפי ישראל. והשיבו לו בחלום, כי הגזירה באה מחמת שמזלזלין בקדושת ביהכנ"ס וביהמ"ד, ומדברים דיבורי חול בביהמ"ד, ועל ידי שדיברו בביהכנ"ס ובביהמ"ד פגמו באות וא"ו של "דבור" ונעשה "דבר" רח"ל. וכשנודע לו כל זאת, תיקן התוספות יו"ט זצוק"ל לעשות מי שבירך למי שאינו מדבר בשעת התפילה. והיה מעורר ומזהיר הרבה את חומר האיסור לאלו שמדברים בביהכנ"ס ובביהמ"ד.

"מי שברך אבותינו, אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, דוד ושלמה, הוא יברך את כל מי ששומר פיו ולשונו שלא לדבר בעת התפילה, הקב"ה ישמרהו מכל צרה וצוקה ומכל נגע ומחלה, ויחולו עליו כל הברכות הכתובות בספר תורת משה רבינו ובכל ספרי הנביאים והכתובים, ויזכה לראות בנים חיים וקימים ויגדלם לתורה לחופה ולמעשים טובים, ויעבוד את ה' אלוהינו תמיד באמת ובתמים ונאמר אמן".

בימים אלו קמה תנועה בשם "Stop The Talking" שמטרתה להפיץ את חומרת האיסור של דיבור בשעת התפילה, ומצד שני את הזכות הגדולה של אלו הנזהרים מלדבר בשעת התפילה.

"ניגון תוספות יום טוב" - שיר חדש המבוסס על המי שברך שתיקן בעל התיו"ט, אותו מבצע הזמר שאולי וולדנר, את השיר הלחין והפיק מוזיקאלית איצי וולדנר, על העיבוד אחראי אברומי ברקו, לביצוע השיר מצטרפים מקהלת הילדים פרחי 'שיר ושבח'.

להורדה משרת גוגל דרייב לחץ כאן


מילים:

ויזכו לראות בנים חיים וקיימים
ואני תפלתי לך הי עת רצון
האט די תוספות יו״ט אונז דאס צוגעזאגט
אלע ברכות פון די תורה
דאווען צו דער בורא
עס ראטעוועט פון יעדע צער אין פלאג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.