יום שני, 17 באוגוסט 2020

תראפיה & שלמה רג'ה - שמיים

המוזיקה היהודית מזמן אינה כליזמרית, פיוטית או חזנית - קלאסית. "אל תכלאוה בשום כלוב", אמר מי שניפץ את הסטיגמה עם בקשה למוזיקת פאנק היפ-הופ ששומרת על הביט, שעדיין יקראו לה 'מוזיקה יהודית'.
לא 'אלטרנטיבית' ולא 'מתחדשת', מוזיקה יהודית היא פשוט מאוד מוזיקה, עם תוכן יהודי. אז איפה החידוש? במילים.

ובכל זאת, יש תחום שעדיין האוזן האמונית מתקשה לעכל; מוזיקת ה'ראפ'. אמנם, נכנסו אליו אמנים שונים בשנים האחרונות, אבל, עדיין, בסוגת 'הראפ' קשה לערבב את ביט השמן האגרסיבי עם מילות המים הדתיות.

אל התחום המורכב נכנסו שני חברים מוכשרים, בעלי בתשובה, שי גז ונתנאל עמר, שהקימו את הרכב הראפ היהודי 'תראפיה'. הצמד גז ועמר מכירים כבר שנים... בתחילת העשור של שנת 2000 הם היו חברים בסצנת ראפ צפונית כבני נוער ומאז הספיקו לחזור בתשובה כל אחד בפני עצמו בלי שידעו אחד על השני.

והנה, בתחילת 2011 במהלך חתונה שאליה היו מוזמנים השניים, רצה ה' שמבין 500 מוזמנים שהיו באולם השניים ישבו "במקרה" באותו שולחן אורחים, במראה שונה לחלוטין: אברכים עם מגבעות וחתימת זקן. יושבים אחד מול השני... והופס אחרי דקות מספר... נופל האסימון. הזיהוי: "אתה שי מכרמיאל נכון?!", "כן, רגע אתה נתי ממעלות?!" היו אלה רגעים של שמחה, חיבוקים, החלפת מס' טלפון ואיך לא... דיבור על לזרוע את הזרעים ליצירה מחודשת.

השניים נשארו בקשר טלפוני. שי המשיך ביצירת ההיפ הופ בקדושה, כשלמעשה אפשר למנותו מבין חלוצי הז'אנר במגזר הדתי. עבד גם כסולן וגם בהרכב "בית התפילה" והספיק להוציא אלבום...

עד שיום אחד קיבל טלפון מנתי שמצדו השני של הקו, הבין מה היה חסר לו כל כך הרבה שנים ופשוט מאוד היה צמא כל כך לחזור ליצור... והבנתם לבד כבר את ההמשך... כל השאר היסטוריה.

כיום, שניהם בעלי משפחות מכובדות, בעיסוקם ביומיום, האחד סופר סת"מ ומפעיל אולפן הקלטות השני אח מוסמך במחלקת ט"נ.

מלאים באור רוחניות, צמאים למוזיקה, חזרו השניים יחד אל העשייה המוזיקלית שהיא היא בשבילם ה'תראפיה' לנפש.

בשירם החדש, 'שמיים', מצרפים החברים צלע שלישית ומשמעותית, זמר ה'טראפ' החרדי המוכשר, שלמה רג'ה, שמשלים את משולש הכישרונות ליצירה ממוקצעת ומדוייקת.

נקודה לשבח נוספת היא העריכה הייחודית של 'קליפ טיפוגרפיה' בצורה של צ'ט ווטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק שמלווה את השיר, מה שמכפיל את ההנאה מהשיר 'שמיים' לא רק אל האוזניים,   אלא גם אל העיניים.

מילים ולחן: נתנאל "נתי F.M" עמר, שי "ריטמו" גז ושלמה רג'ה.
מילים מן המקורות (תכלת דומה לים וכו'): דברי ר' מאיר במסכת מנחות מג:
הפקה מוזיקלית, מיקס ומאסטרינג: שי "ריטמו" גז.
גיטרות: אסף וייסברג.
בושל, הוקלט ומוקסס באולפן "Real Sound" כרמיאל.
קליפ טיפוגרפיה: אליסף סמסון.

להורדה משרת גוגל דרייב לחץ כאן

לצפיה בקליפ:


תגובה 1:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.