יום רביעי, 16 ביוני 2021

גבריאל קלצקו - כה אמר

גבריאל קלצקו בסינגל חדש: "כה אמר".

הרב בן ציון קלצקו: "קל לראות כמובן מאליו את היופי הנפלא של ארץ ישראל כיום, אבל לא תמיד זה היה המצב.

מארק טווין, אחד הסופרים האמריקאים הידועים ביותר, כתב ספר על מסעותיו ל'פלסטינה' בשנת 1867. דפי הספר הזה מלאים בתיאורים על הכיעור של הארץ. כמה צחיחים וריקים הגבעות וההרים כאילו הארץ כולה קוללה בידי הבורא.

(על הפסוק "והשימותי אני את הארץ ושממו עליה אויביכם היושבים בה" (בפרשת בחוקותי), כתב רש"י והוא מדברי התורת כהנים: והשימותי אני את הארץ זו מדה טובה לישראל שלא ימצאו האויבים נחת רוח בארצם.

וכן מבואר ברמב"ן: ושממו עליה אויביכם, היא בשורה טובה מבשרת בכל הגליות שאין ארצנו מקבלת את אויבינו, וגם זו ראיה גדולה והבטחה לנו, כי לא תמצא בכל הישוב ארץ אשר היא טובה ורחבה ואשר היתה נושבת מעולם והיא חרבה כמוה, כי מאז יצאנו ממנה לא קבלה אומה ולשון, וכולם משתדלים להושיבה ואין לאל ידם.

וכן כתב רבינו בחיי: ומזה אמר שאף היושבים בה ינהגו שממה עליה שלא יבנו עליה חומה ומגדל, וכל האומות ישתדלו לבנותה ואין להם כח, ויש בזה סימן גדול לישראל שמיום שחרבה לא קבלה אומה ולשון, ולא תקבל עד שישובו אפרוחיה לתוכה. ע"כ.)

השתמשתי במילותיו של הנביא ירמיהו כאשר הקב"ה מדבר על אהבתו לעם היהודי שהלכו אחריו למדבר מתוך אמון כאשר עזבו את מצרים.

באותם מילים אני רוצה להשתמש ולומר שכאשר העם היהודי חזר לארץ ישראל זה היה אותו הדבר, הם בטחו בה' שיהפוך את הארץ הנטושה ושוב יהפוך אותה לפורחת עבור העם היהודי".

לחן והפקה: הרב בנציון קלצקו.
ביצוע: גבריאל קלצקו.
קולות רקע: הרב בנציון קלצקו ולוזי קלצקו.
עיבוד: ישראל אמנט.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

2 תגובות:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.