יום שבת, 21 בספטמבר 2024

יידל ורדיגר - ויהי בנסוע

באחדות ישראל: לקראת אלבום חדש, יידל ורדיגר מגיש סינגל שני מתוכו - ויהי בנסוע

תקופה קלה אחרי ששיחרר את 'מוציא אסירים' ולקראת האלבום החדש והמדובר, משיק הזמר יידל ורדיגר סינגל קליפ חדש ומלהיב שעוד ידובר בו רבות - "ויהי בנסוע", עם לחן ועיבוד של אלי לאופר.

את 'ויהי בנסוע' בחר יידל לשחרר בימים אלו, לקראת תקופת החגים בה אנו עולים מחיל אל חיל, עד לשמחת תורה, אולי היום הכי מזוהה עם המילים האלו.

ללחן ולביצוע המיוחד מצטרף לו גם קליפ משעשע ומושקע, אותו ביים וערך ליאור לינר, המדמה חתונת 'קיבוץ גלויות' - חתונה עם מורשת מעורבת, ומדגיש את ההתנגשויות התרבותיות הראשוניות ואת הדעות הקדומות שיכולות להתעורר כאשר שתי קהילות יהודיות נפרדות מתחברות יחד. האירוע מתחיל בחיכוך ואי הבנה קל, אך עם זאת, בתוך המתח ואי ההבנה, מתרחשת טרנספורמציה יוצאת דופן. ככל שהמוזיקה מתעצמת, המשפחות מתחילות להעריך את השונות שלהן ואת הקשר העמוק שלהן כאחים ואחיות, בני משפחה בעם יהודי אחד ואז מרגע לרגע השמחה והאחדות פורצים עוד ועוד גבולות.

הקליפ "ויהי בנסוע" משקף אמת אוניברסלית: כל חתונה היא איחוד של שני זרים מרקע ייחודי. לפיכך, היתוך זה, תחת החופה, הוא זמן של עת רצון, זמן מוצלח לחיבור והתקרבות לה'.

בעצם, בכל פעם ששני יהודים מתאחדים למרות דעותיהם הקדומות, הם יוצרים 'עת רצון', שכן האחדות הזו היא בדיוק מה שה' רוצה מאיתנו. יש שישים ריבו אותיות לתורה, הקשר המובנה שלנו, מה שמאחד את כלל ישראל, הוא החוויה המשותפת של נשמתנו בהר סיני והחיבור הנצחי הקולקטיבי שלנו לתורה הקדושה.
ולכן הזמן שבו מוצאים את הספר תורה בזמן מנחה של שבת, זהו זמן של עת רצון, מכיון שה־60 ריבוא אותיות של התורה, הם כנגד כל אחד ואחד מנשמות ישראל שיש לו אחיזה באות אחת מאותיות התורה הקדושה.

הפקה: יידל ורדיגר.
לחן ועיבוד מוזיקלי: אלי לאופר.
הפקה מוזיקלית: אלי לישינסקי.
נגנים: אלי לישינסקי, ניר גרף.
מיקס ומאסטרינג: אלי לישינסקי.
מקהלה: מוישי רוט.
חמת חלילים: ג'רי אוסליבן.
הפקה שׁירה: יוסי טיברג.
קליפ: ליאור לינר.
יחסי ציבור: בפרונט.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר בדיקה, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

נא לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. לא נאשר תגובות כאלו.