יום שלישי, 9 באפריל 2024

חיים ציפל - להישאר קרוב

לא להתנתק ברגעים הקשים: חיים ציפל עם סינגל חדש מנסה - להישאר קרוב

חיים ציפל (18) יוצר וזמר בעל קול עדין ומרגש, כותב ומלחין את שיריו ומופיע בארץ ובעולם, לבד ולצידם של גדולי המוזיקה היהודית. בימים שאחרי טבח שמחת תורה, הוא שחרר את השיר "עם הנצח", וכעת משחרר לעולם את השיר החדש - "להישאר קרוב".

"את השיר כתבתי רגעים ספורים לאחר שחוויתי התנגשות של שמחה ועצבות מה שלימד אותי מסר לחיים. אני זוכר את עצמי לפני כחצי שנה, נכנס לחדר בריצה, מבוהל ומפורק כשאני אומר לעצמי שהדרך היחידה לצאת מהפלונטר הזה הוא לכתוב ולהלחין את מה שעובר בתוכי באמת, ללא טיפת זיוף".

חיים מספר שהשיר הזה הוא סוג של שיתוף במסע שאותו הוא עובר. "בסופו של דבר המעברים הלא צפויים עליהם מדבר השיר, הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו; אם זה בין שמחה לעצבות, ירידה לעליה, שפל לגאות, קודש לחול. וגם אם המעברים הם לצד השלילי תמיד צריך לדעת להוביל אותם למקום חיובי, במקום להתנתק, להרים ידיים או לשחרר, חשוב להישאר קרוב למה שחשוב לנו."

ההשראה שלו היתה סביב המעבר ההדרגתי מרגע של שמחה ענקית ל... עצב. "ההבנה שאני יכול למצוא את עצמי בתוך כמה שניות, בשני עולמות שונים לגמרי, עם נוף אחר, מחשבות אחרות ותוכניות אחרות - הייתה בלתי נתפסת ואפילו מוזרה. העולם הקודם שעד לפני שנייה היה כל המציאות שלי, פתאום נראה רחוק שנות אור ממני, והדרך היחידה להסביר לעצמי את מה שקורה ולהישאר בפוקוס הייתה לכתוב ולהלחין את מה שהרגשתי."

על אף גילו הצעיר, ציפל יודע לאן הוא מכוון ועובד קשה כדי להגיע לשם. הסגנון המוזיקלי שהוא מביא איתו לא נצמד לסוגה אחת והוא שואב השראה מאמנים וסגנונות שונים. ועדיין, אם צריך בכל זאת לנסות ולהגדיר, המוזיקה של חיים היא פופ יהודי עם נשמה. הוא מושפע מרוק ישראלי ומוזיקה יהודית ומשלב נגיעות של היפ הופ ומוזיקה אלקטרונית.

מילים: חיים ציפל.
לחן: אסף צרויה וחיים ציפל.
עיבוד והפקה מוזיקלית: אסף צרויה.
קלידים, תכנותים ולופים: אסף צרויה.
גיטרות: עידן שנאור, מור אוזן ואסף צרויה.
קלידים:  מור אוזן, מתן דרור ורז יצחקי.
קולות: עידן בקשי, אסף צרויה וחיים ציפל.
מיקס ומאסטרינג: אסף צרויה.
קליפ: יענקי אלהרר.

קישור לקובץ בגוגל דרייב


לצפיה בקליפ:


4 תגובות:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.