יום שני, 11 בפברואר 2019

דב הנדלר וידידיה וקסלר - הלב והמעיין


דב הנדלר זמר וחזן ותיק בתחום השירה והחזנות, הוציא בעבר ארבעה אלבומים: "ישועת ד' כהרף עין", "נאלמתי דומיה", רעווא דרעווין.", ו"לישועתך קויתי השם".

כעת אחרי שנים ארוכות שלא הקליט חומר חדש, חוזר דב הנדלר עם סינגל חדש - "הלב והמעיין".

השיר נולד בעקבות שיעור של הרב ארי לנדא (מרצה במדרשות בר אילן ואורות עציון) בתורת רבי נחמן מברסלב. השיעור עסק באחת המעשיות העמוקות ביותר של רבי נחמן "מעשה בשבעה קבצנים".

דב שלח את המילים של המעשיה לידידו ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום שהלחין, עיבד והפיק מוזיקאלית, ביצע את הקריינות, והצטרף לשירה, תוך שהוא מוסיף את ה"קנעייטשים" שלו.

אל דב מתלווה הפעם ידידיה וקסלר – נער פלא בן 13, שם עולה בשדה השירה החסידית והחזנות, שעלה לארץ בגיל 3 מקנדה וכיום גר ביישוב נריה, תלמיד מצטיין בכיתה ח' בתלמוד-תורה שביישוב.

מילים: סיפורי מעשיות לרבי נחמן מברסלב, מעשה יג.
לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: משה מרדכי (מונה) רוזנבלום.
שירה: דב הנדלר וידידיה וקסלר.
גיטרות: אריק שחר.
עיצוב סאונד ומסטרינג: רלף לויטן.
אולפנים: דניאל בנסמיאן, רלף לויטן.



מילים:

כל דבר ודבר בעולם יש לו לב, וגם העולם בכללו יש לו לב, ולב העולם הוא קומה שלמה כקומת אדם עם פנים ועם ידיים ורגליים, אלא שאפילו הציפורן הקטנה ברגלו של לב העולם מלובבת יותר מכל לב אחר.

בקצה העולם יש הר גבוה ועליו אבן גדולה וממנה יוצא מעין. בקצה השני בעולם גם שם יש הר גבוה ובו נמצא לב ליבו של העולם. ולב העולם עומד וצופה תמיד כנגד המעין, והוא נכסף ומשתוקק לבוא אליו. ומפני מה אינו הולך אליו, אלא כל זמן שהוא עומד על פסגת ההר הוא רואה את ההר ששם המעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.