יום שבת, 24 בפברואר 2024

נחמן זוננשיין - לבוש שחורים

תכלית הבריאה לכבודו של הקב"ה: נחמן זוננשיין מבקש "איה מקום כבודו" בסינגל-קליפ חדש - לבוש שחורים

האמן והיוצר נחמן זוננשיין שהוציא לפני כשנה את "המתקות" שב"ה פרץ במגזר החרדי ובכלל באופן מיוחד, מפתיע כעת בסינגל-קליפ חדש ועוצמתי בשם - "לבוש שחורים".

השיר החדש נכתב בהשראת תורת רבי נחמן מברסלב ב'ליקוטי מהור"ן' תנינא תורה י"ב:
"...וע"כ כשאדם נופל חס ושלום לבחי' מקומות אלו, דהיינו לבחי' מקומות המטונפים, ונופל לספיקות והרהורים ובלבולים גדולים. ואזי מתחיל להסתכל על עצמו, ורואה שרחוק מאד מכבודו ית', ושואל ומבקש 'איה מקום כבודו', מאחר שרואה בעצמו שרחוק מכבודו ית', מאחר שנפל למקומות כאלו ר"ל. וזה זה עיקר תקונו ועלייתו, בבחי' ירידה תכלית העליה המובא בספרים. כי אי"ה מקום כבודו, זה בחי' הכבוד עליון של המאמר העליון, דהיינו המאמר סתום בראשית כנ"ל, שמשם נמשך חיות למקומות האלו. נמצא כשמבקש ומחפש אי"ה מקום כבודו, בזה בעצמו הוא חוזר ועולה אל הכבוד העליון, שהוא בחי' אי"ה, שמגודל הסתרתו והעלמו הוא מחי' מקומות הללו, ועכשיו על ידי שהוא נפל לשם, ואזי מבקש אי"ה מקום כבודו, ובזה חוזר ומדבק עצמו לשם, ומחי' את נפילתו, ועולה בתכלית העליה. וזה בחי' קרבן עולה, שמכפר על הרהור הלב. (וכו'... עי"ש באריכות).

כמו שרואים בקליפ, אדם הלך ולבש שחורים ונמצא במקום הכי חשוך ונמוך, והלב שלו אומר "איה" והוא מתעורר בתשובה וזורק הכל ומתחיל מהתחלה. זהו סיפור שקורה ויכול להיות אצל כל אחד, בכל הזדמנות ניתן לקחת את עצמנו בידיים, להתרומם טפח מעל הקרקע ולעשות את רצון בוראנו באמונה שלימה.

(מועד קטן דף יז עמוד א. - רבי אילעאי אומר: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו - ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתעטף שחורים וכו'.. וכתבו המפרשים שזה יגרום לו להתגבר על יצרו ולחזור בתשובה.)

מילים ולחן: נחמן זוננשיין.
עיבוד והפקה מוזיקלית: שלמה בכר.
צילום, עריכה וצבע: שי גז - ריל סאונד הפקות.
תסריט: דורין גז.
מיקס ומאסטרינג: יניב בלאס.
גרפיקה: GRAPHIC - NADAV.
יחסי ציבור: מענדי קורנט.

קישור לקובץ בגוגל דרייב

לצפיה בקליפ:



תגובה 1:

כל תגובה תפורסם רק לאחר שתעבור בדיקה ותאושר לפרסום, תגובות לא ראויות לא יפורסמו.

לא להגיב עם רצף ארוך מידיי של תווים או אותיות. זה מפריע למבנה של האתר, ולא נאשר תגובות כאלו.